Banen boeken

09 juli 2021


Vanaf maandag 12 juli gaan we weer een baan boeken op het afhangbord in het halletje van het clubhuis.
Het digitale afhangen (thuis) vervalt hierbij.
Het dubbelspel is dan weer 45 minuten en het enkelspel 30 minuten.
 
Het boeken van een baan kan nog steeds met de ledenpas van 2019.
Zeer waarschijnlijk zal er vanuit de KNLTB in 2022 een nieuwe (digitale) ledenpas komen met diverse handige functies.
Hierover later meer.

Nieuwscategorieën LEDENPAS


Reacties

avatar
Peter Huis 12-08-2021 03:03

Ik wou reserveren voor vrijdag maar lukt niet via app staat dat park gesloten is in agenda zeker tot oktober kan dit beter.digitaal in deze tijd lijkt mij heel goed

avatar
Susan Vlasman 03-08-2021 19:44

blijf svp via de app. reserveren. het werkt veilig, overzichtelijk en super duidelijk.

avatar
An Koestal 31-07-2021 13:58

Afhangen op afstand werkt prima. Het zou wel fijn zijn als leden die wel hebben afgehangen de baan annuleren als ze andere plannen hebben gekregen en dus niet komen spelen.

avatar
Astrid Breeuwer 30-07-2021 21:59

Wat een goed idee, Pieter Verweij. Wellicht zou je deze informatie kunnen mailen aan het bestuur. Geen idee of iemand van het Bestuur dit nu nog leest.

avatar
Remco Kronemeijer 29-07-2021 21:52

Ja, dat klinkt goed! Een combinatie van online reserveren (waarbij bevestiging op de club ook nodig is) en ter plekke op de club kunnen reserveren, lijkt mij een ideale oplossing.

avatar
Joke Duim 28-07-2021 10:14

supertip, Pieter! Hoop dat het bestuur hierin meegaat.

avatar
Pieter Verweij 27-07-2021 22:53

Ook ik (nieuw lid sinds 2020) ben voorstander van de mogelijkheid om op afstand een baan te kunnen reserveren. Vanavond - na mijn vakantie - voor de eerste keer ondervonden hoe onhandig het is om niet online of via de app een baan te kunnen reserveren. Ik wist niet beter dan dat dit zo makkelijk kon. De 3 v d 4 redenen die (gelukkig) hierboven genoemd worden zijn naar mijn idee door de beheerder v de website relatief eenvoudig op te lossen en aan te passen binnen het digitale systeem; er bestaan instellingen voor o.a. het maximaal aantal speelmomenten per dag of week, zo ook voor de speelduur van een enkel- en/of dubbelspel. Zie onderstaande link naar boekings-instellingen. Hoe aantrekkelijker het boeken v banen wordt aangeboden, des te meer mensen komen er een balletje slaan. Dit zorgt tevens voor meer mensen die blijven hangen (punt 4), zeker nu de kantine weer open kan zijn! Het afhangen met clubpas bij kantine én het op afstand online banen bespreken zou volgens mij - en de ontwikkelaars er van - juist prima moeten kunnen samenwerken. https://support.knltb.club/support/solutions/articles/77000361687-beschrijving-boekingsinstellingen

avatar
Alexander Groenendijk 15-07-2021 21:20

Ik heb wel begrip voor de beslissing van het bestuur. Het reserveren op afstand werkt prima als je maar een uur wilt tennissen en er genoeg banen vrij zijn. ‘S avonds zijn er maar 4 of 5 banen beschikbaar om vrij te tennissen. Als je gezellig een avond wil tennissen, dus langer dan uur is dat onmogelijk. Als je bent afgehangen zit er niks anders op om naar huis te gaan. In het verleden kon je meestal na een korte wachttijd de partij hervatten. Banen worden niet efficiënt gebruikt. Dit komt omdat reserveringen niet of te laat worden verwijderd. Verder zie je meestal na 21:00 geen reservering. Dat is fijn voor de leden die 20:00 beginnen, meestal gaan ze half uur tot één uur langer door. Terwijl in het oude systeem er werd getennist tot 23:00.

avatar
Luciel van Rossum 15-07-2021 16:54

Het reserveren op afstand Is bij ons en vele anderen zeer goed bevallen en ik hoop dan ook dat het bestuur terugkomt op het voorgenomen besluit.

avatar
Marcel Renard 13-07-2021 11:02

Geheel eens met bovenstaand (Sander). In mijn gezin (4 leden) spelen dezelfde gedachten. Daarnaast wil ik opmerken dat dit communicatie kanaal zeker niet alle leden bereikt/bekend is.

avatar
Sander Spaargaren 12-07-2021 13:00

@Joop, maar is hier ook bij nagedacht dat een deel van de leden dit niet fijn vindt en verder zou willen gaan met de app om banen te reserveren. Misschien is een combi wel mogelijk, op afstand en via de kantine maar dan hopelijk wel voor een uur. Om voor me zelf te spreken vind ik 30 minuten niets, ben je net warm en kan je alweer stoppen. Voor mij zou het een reden kunnen zijn om te gaan kijken bij een andere vereniging in Almere waar je wel een heel uur kan tennissen aan 1 stuk. Denk ook dat we tegenwoordig in een maatschappij leven waarin leden het fijn vinden om op een vast gepland moment te kunnen spelen. Wat mij wel is op gevallen is dat er aardig wat senioren in de avond staan te tennissen, weet natuurlijk niet of deze senioren contributie betalen voor het senior 2 of senior 67 lid maatschap maar misschien een idee om hier ook eens naar te kijken. Mochten zij zich niet aan de regels houden dan kan dat ook ruimte geven op de banen in de avond.

avatar
Joop van Leeuwen 11-07-2021 19:04

P.S. Het besluit is genomen op het moment dat we dachten dat Corona Nederland uit was!

avatar
Joop van Leeuwen 11-07-2021 19:03

Beste leden, Het bestuur heeft bij dit besluit de volgende overwegingen gehad. 1. Je kunt nu vaker dan een keer per avond afhangen 2. Je hoeft niet meer precies op het hele uur af te hangen 3. We kunnen terug naar 45 minuten per wedstrijd waardoor er meer ruimte komt 4. Leden zullen weer wat langer op de club blijven hangen. We zullen jullie reacties de volgende vergadering bespreken.

avatar
Nathasja Breeuwer 11-07-2021 12:07

Ik sluit me ook aan bij bovenstaande reacties. Ik hoop ook dat het bestuur hier op terug komt. Het is terug in de tijd en ook zeker niet corona proof. 🤞🤞

avatar
Ryan Wahjad 10-07-2021 18:25

Alles is al gezegd en ook ik vind het erg jammer dat we hiermee een stap terug gaan in de tijd. Fingers crossed dat het bestuur hierop terugkomt 🤞🏼

avatar
Bente Hofmeester 10-07-2021 13:50

Mijn vriend en ik zijn recentelijk lid geworden en vinden het ook ontzettend fijn werken om digitaal af te hangen. Zo weten we na een lange dag werk dat we in ieder geval een uurtje kunnen tennissen om te ontspannen. We zijn het dus zeker eens met bovenstaande reacties!

avatar
Joke Duim 10-07-2021 13:39

Fijn Margreet! Ook ik vind het niet (meer) van deze tijd om met zo'n ouderwets pasje te staan pielen bij het afhangbord waarbij je opstoppingen krijgt wanneer je de anderhalve meter afstand bewaard.

avatar
Margreet Jimmink 10-07-2021 13:02

Ik zal jullie opmerkingen doorzetten naar het bestuur. Wellicht komt er binnenkort een reactie van hen. Groetjes van Margreet

avatar
Stefan van den Brink 09-07-2021 21:43

Ik vind dat de app uitstekend werkt en vind het dan ook heel jammer als dit zou verdwijnen. Overigs zitten we in 2021 waar digitale afspraken maken uiterst normaal zijn en we eigenlijk ook niet meer zonder kunnen. De lidmaatschappen reiken tegenwoordig verder dan almere haven en word het dan ook heel lastig voor hun om een leuke wedstrijd te plannen. ik vind het inderdaad ook geen probleem om daar 5 euro meer voor te betalen als deze makkelijke app maar niet verdwijnt!

avatar
Astrid Breeuwer 09-07-2021 21:23

Helemaal eens met bovenstaande reacties. Begrijp niet dat we niet meer via de app kunnen reserveren. Om ff naar de club te rijden om te zien of er een baantje vrij is kan in deze tijd echt niet meer. Heb zelfs iemand lid laten worden die in stad woont. Dit is voor hem nu niet meer te doen. Ook voor de laddertoernooi is een half uur onvoldoende. Terwijl deze nu steeds meer wordt uitgebreider met nieuwe leden. Wat gunstig is voor onze vereniging. Best bestuur ik snap dat de kantine een reden kan zijn om dit weer in te voeren maar ik betaal dan liever 5 euro meer contributie.

avatar
Marcel Renard 09-07-2021 20:49

Bij deze wijziging is nu niet vermeld dat dubbel 45 min. wordt en enkel 30 min. Zoals al wel in de LTV nieuwsbrief van 8 juli jl. aangekondigd. Dit past niet bij de lopende laddercompetitie qua speeltijd en onderlinge inplanning.

avatar
Debbie Reijers 09-07-2021 20:41

Wat ontzettend jammer dit weer. Niet 1 maar 10 stappen terug in de tijd en zeker niet Coronaproof om daar weer met elkaar in een halletje te staan. We willen toch ook leden buiten Haven om? Het is voor ons niet te doen om op de bonnefooi te gaan. En hou daarnaast gewoon een uur aan per baan dubbel of enkel maakt niet uit. Dit speelt lekker en zo voorkom je dat mensen creatief gaan boekhouden en twee keer een enkel afhangen en dan een uur staan te dubbelen. Het is nou niet zo dat het vechten was om een baan de afgelopen periode want de banen zijn alleen tussen 20-21 uur vol voor de rest is er ruim keus. Ik ben benieuwd naar jullie achterliggende gedachte hierbij?

avatar
Carla Renard 09-07-2021 20:19

dit is echt terug in de tijd. zeker ook voor degene die wat verder van LTV wonen. reserveren op afstand ging prima. bestraf dan de mensen die een reservering niet annuleren.

avatar
Karien Bos 09-07-2021 20:14

heel jammer dat we met het digitaal plannen stoppen.volfens mij is het ook voor nu een goed systeem.

avatar
Sander Spaargaren 09-07-2021 19:16

Is dit niet een beetje terug in de tijd? App is toch een mooi systeem zeker voor mensen die niet ruim in de tijd zitten en toch een uurtje willen tennissen en het zo kunnen plannen.